tiistaina, tammikuuta 09, 2007

Sama yökötys jatkuu edelleen. Se ei siis loppunut siihen 12 raskausviikkoon. Plääh. Tämä tosiaan on tyystin erilainen raskaus kuin edellinen. Poikako tulossa?

Mulla vatsa pömpöttää jo tosissaan ja välistä se on kireä kuin pinni tai jokin. Siis aivan kivikova tämä ns. ylävatsa. Parina iltana olen makoillut sohvalla ja kuulostellut että onko tosi että mä tunnen jo liikettä? Jo nyt. Tänään töistä lähtiessä, liikennevaloissa, joku kyllä herkästi yritti koputtaa vatsaa, että liikkeelle siitä. Mä muistan että Mealla ne tuntui kuin ilmakuplilta vatsassa. Nyt nämä tuntuu siltä kuin joku pikkurillin pään kokoinen käsi tai jalka tökkii vatsaa sisältä. Pintaan sitä ei vielä näe eikä tunne kädelläkään. Mutta vatsapeitteisiin kyllä. Tämä alkava aika on ihanaa, kun joku muistuttaa olemassaolostaan.

Meaa odottaessa mä levisin ympäriinsä, nyt tämä vatsa on tässä edessä täysin. Takaa ei näkisi että olen odottavassa tilassa. Ostin Bodyshopista samaa voidetta kuin Mean aikana, Cocoa butter moisturising stickin. Se on hyvä, tosin haju on melko voimakas. Viimeksi en laittanut sitä esim. rintoihin, joihin tuli raskausarpia. Muista rasvatessa myös reisien yläosat.

Mua väsyttää, kun tuntuu että flunssa yrittää puskea vastustuskyvyn läpi. Tein uuniruokaa ja laitoin muhimaan pari kokonaista valkosipulia ja söin ne. Et kyllä iske minuun kynsiäsi. Käsi on parantunut, se oli jännä tapaus. Tuntui kuin myrkky olisi vaihtanut paikkaa kädessä. Se oli luultavasti lihaksen tulehdus. Nyt alkaa jokapaikassa tuntua vatsan kantaminen. Selässä, nivusissa pistää jne. Onneksi mulla on miehen tädiltä saatu arvokas selkätuki, jonka otan taas käyttöön. Meaa odottaessa se oli korvaamaton tuki.

Pesin sitterin ja vauvakaukalon istuinpäällisetkin ja tuotiin kehikot tuohon koiralle ihmeteltäväksi. Hetken se niitä haukkui ja nyt ei kiinnitä mitään huomiota. Sitteristäkin tuli kuin uusi, pesuohjeessa oli 30 astetta, jossa sen pesin eikä puhdistunut. Laitoin tahranpoistoainetta ja rohkeasti 40 asteeseen, niin johan on kuin uusi.

Pikkuhiljaa voisi kaivaa esille vauvavaatteet ja pullot ja desinfioida ne. Kaikkea täytyy tehdä ennen uuden tulokkaan saapumista.

Ei kommentteja: